Τις τελευταίες δεκαετίες, πολλοί άνθρωποι έχουν αναγάγει τη διακοσμητική σε μία αγαπημένη μα και απαραίτητη ασχολία. Εκείνη μάλιστα στην οποία επιδίδονται με μεγαλύτερη διάθεση και επιμονή, είναι η διακοσμητική εσωτερικών και εξωτερικών χώρων.
Η εξασφάλιση ενός λειτουργικά οργανωμένου και τακτοποιημένου χώρου αλλά και η αιώνια ανάγκη του ανθρώπου για το Ωραίο, έχει ωθήσει πολλούς σε αυτήν την ενασχόληση, επαγγελματικά ή και ερασιτεχνικά.
Έτσι, διαπιστώνουμε και μια ευρεία αναφορά διακοσμητικών εφαρμογών και πρακτικών
σε εκπομπές της τηλεόρασης, σε περιοδικά ή σε ένθετα εφημερίδων και βέβαια, στο διαδίκτυο, σε διάφορες ιστοσελίδες, blogs κλπ.
Ωστόσο, σε αυτές τις προσεγγίσεις, απαιτείται και κάποια προσοχή, αφού στις λύσεις που, πολλές φορές, προτείνουν αυτά τα Μέσα Επικοινωνίας, συχνά δεν καθρεπτίζονται οι δικές μας ανάγκες, μα οι ανάγκες που επιβάλλουν το όποιο Lifestyle και οι κατά περίπτωση εκφραστές του.
Κι αυτό, διότι τελικά, η διακόσμηση είναι μία εικαστική παρέμβαση που σαν στόχο έχει να αναβαθμίσει την καθημερινότητά μας καθώς και να προάγει την ποιότητα της ζωής μας. Και όχι βέβαια μόνο να υπηρετεί τις επιταγές της μόδας, η οποία μάλιστα, αρκετά συχνά, τείνει και να υπερβεί τον παρόντα χρόνο.
Η διακοσμητική δύναται βέβαια να επηρεάζει, μα πάντως, οφείλει να επηρεάζεται από την εποχή και τις επικαιροποιημένες ανάγκες των ανθρώπων.
Επομένως, αρχικά, ο καλός διακοσμητής χώρου, θα πρέπει να παρατηρήσει, να κατανοήσει και έπειτα να καταγράψει τις ιδιαίτερες συνθήκες αυτού του χώρου αλλά και τις προσδοκίες που έχει από αυτόν, ο χρήστης του. Στη συνέχεια, θα πρέπει να σχεδιάσει λύσεις που θα συνδυάζουν την αισθητική με την ευταξία και τη λειτουργικότητα του πεδίου διαβίωσης ή εργασίας που κλήθηκε να διακοσμήσει.
Με δυό λόγια, λοιπόν, ο χρυσός κανόνας στη διακοσμητική, απαιτεί να επιτευχθεί μία εξισορρόπηση, μία αρμονία και αυτό θα γίνει εφόσον ικανοποιηθούν τα εξής τρία ζητούμενα:
– οι προσδοκίες που έχει από τον περιβάλλοντα χώρο του ο χρήστης
– οι πραγματικές και εξειδικευμένες καθημερινές του ανάγκες
– και η αισθητική, δηλαδή η ενσωμάτωση του Ωραίου στη ζωή του.
* Από συνέντευξη του Ηλία Μπουντούρη στους New York Times