Στην αναδρομική έκθεση του Ρόθκο στο Παρίσι

Ήταν ιδιόρρυθμος, απόμακρος, καταθλιπτικός.Συχνά, βέβαια, και εχθρικός.Σε άλλους αρέσει, σε άλλους όχι.Κανείς όμως δεν μπορεί να αμφισβητήσει την επίδραση που…

Read more
Στην αναδρομική έκθεση του Ρόθκο στο Παρίσι
ILIAS BOUNTOURIS ART – 40 YEARS

ILIAS BOUNTOURIS ART – 40 YEARS

Στην Ελλάδα, αναπτύχθηκαν ποτέ συνθήκες ικανές να προστατέψουν και να αναδείξουν τους εικαστικούς δημιουργούς; Πόσο δύσκολο είναι για έναν καλλιτέχνη…

Read more

Ο Οίκος των Vettii

Αν διέφερε σε κάτι η ρωμαϊκή αυτοκρατορία από τις ελληνικές πόλεις-κράτη, αυτό ήταν σίγουρα το δικαίωμα που παρείχε σε απελευθερωμένους…

Read more
Ο Οίκος των Vettii
Έκθεση Γ. Ρόρρη

Έκθεση Γ. Ρόρρη

Με μεγάλη χαρά επισκέφθηκα την έκθεση του Γ. Ρόρρη στην Δημοτική Πινακοθήκη της Κέρκυρας.

Read more

Γιαννούλης Χαλεπάς: Δούναι και λαβείν

Ήταν το 1902 όταν ο Γιαννούλης Χαλεπάς, ύστερα από 13 χρόνια και 10 μήνες, βγαίνει από το Άσυλο Φρενοβλαβών της…

Read more
Γιαννούλης Χαλεπάς: Δούναι και λαβείν
Η ΠΡΩΤΗ ΑΝΑΣΑ

Η ΠΡΩΤΗ ΑΝΑΣΑ

Ύστερα από 2 ολόκληρα χρόνια απραξίας και αβεβαιότητας, ξεκινούν δειλά-δειλά και πάλι οι μεγάλες εικαστικές εκθέσεις, σε όλον τον κόσμο.Όπως…

Read more

Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΙΚΟΛΑΟ ΓΥΖΗ

Δεν έκρυψα ποτέ το ότι δεν χορταίνω να βλέπω ζωγραφικά έργα τού Νικόλαου Γύζη.Ούτε έκρυψα βέβαια και την λαχτάρα να…

Read more
Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΙΚΟΛΑΟ ΓΥΖΗ
ΝΕΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΟΥ ΗΛΙΑ ΜΠΟΥΝΤΟΥΡΗ: ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ;

ΝΕΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΟΥ ΗΛΙΑ ΜΠΟΥΝΤΟΥΡΗ: ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ;

June 30, 2021 GR Χρειάζονται άραγε οι συλλογικές πρωτοβουλίες στην τέχνη; Αυτή τη φορά σάς περιγράφω το αν πρέπει ή…

Read more

ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΗΛΙΑ ΜΠΟΥΝΤΟΥΡΗ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ ΣΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ

May, 28, 2020GRΕπειδή ο καλλιτέχνης παράγει τέχνη,για να γίνει μέλος της κοινωνίαςκαι όχι ένας απομονωμένος εχθρός της.-----------------------------------ENBecause the artist produces…

Read more
ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΗΛΙΑ ΜΠΟΥΝΤΟΥΡΗ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ ΣΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
TΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ ΣΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ

TΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ ΣΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ

Σήμερα, όποιος έχει κάποια ιδιαιτερότητα, οδηγείται συχνά σε κοινωνική απομόνωση. Και όχι επειδή φταίει η ίδια η κοινωνία. Ούτε ο…

Read more

ΑΚΑΤΑΝΟΗΤΗ ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ: ΓΙΑΤΙ ΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΑΝΤΙΔΡΟΥΝ;

Οι αρνητικές αντιδράσεις απέναντι σε όσους καλλιτέχνες παράγουν «ακατανόητα» έργα τέχνης, αποτελούν ένα σύγχρονο φαινόμενο. Αρκετοί Έλληνες θεωρούν πως η…

Read more
ΑΚΑΤΑΝΟΗΤΗ ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ: ΓΙΑΤΙ ΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΑΝΤΙΔΡΟΥΝ;
ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗΕΜΠΝΕΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΟΝΤΑΣ ΕΠΙΤΕΛΕΙ ΤΟΝ ΣΚΟΠΟ ΤΗΣ;

ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ
ΕΜΠΝΕΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΟΝΤΑΣ ΕΠΙΤΕΛΕΙ ΤΟΝ ΣΚΟΠΟ ΤΗΣ;

Με μία...προσεκτική ματιά, μπορεί να διαπιστώσει κάποιος πως η ιεράρχηση των έργων στην προτίμηση του κοινού, καθορίζεται από την αυτονόητη…

Read more

ΣΥΝΩΜΟΤΟΥΣΑΝ ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟ ΚΟΣΜΟ;

Ο άνθρωπος, σε όποια εξελικτική περίοδο και αν τον συναντούμε, είχε τη διάθεση να αποτυπώνει την καθημερινότητά του. Αν και…

Read more
ΣΥΝΩΜΟΤΟΥΣΑΝ ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟ ΚΟΣΜΟ;
Ο  ΧΡΥΣΟΣ  ΚΑΝΟΝΑΣ  ΣΤΗ  ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ  ΧΩΡΩΝ

Ο ΧΡΥΣΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ ΣΤΗ ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ ΧΩΡΩΝ

Τις τελευταίες δεκαετίες, πολλοί άνθρωποι έχουν αναγάγει τη διακοσμητική σε μία αγαπημένη μα και απαραίτητη ασχολία. Εκείνη μάλιστα στην οποία…

Read more

Η ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ

Οι συλλογικές καλλιτεχνικές πρωτοβουλίες είναι ωφέλιμες και για τους καλλιτέχνες και για το κοινό, για έναν σπουδαίο λόγο. Διότι και…

Read more
Η ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ  ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗΣ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗΣ

Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗΣ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗΣ

Από τους αρχαίους κιόλας χρόνους, η λέξη «κόσμος» έχει την έννοια της τάξης, της οργάνωσης και της εύρυθμης τοποθέτησης. Οι…

Read more

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΕΡΓΟ ΤΕΧΝΗΣ

Τελευταία γίνεται πολλή κουβέντα για το τι είναι σημαντικότερο σε ένα έργο τέχνης. Κάποιοι λένε ότι σημαντικότερο είναι το αισθητικό…

Read more
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΕΡΓΟ ΤΕΧΝΗΣ
ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΨΗΦΙΔΩΤΑ

ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΨΗΦΙΔΩΤΑ

Τα δάπεδα των Μακεδονικών ανακτόρων, είναι αυτά που, για πρώτη φορά στην ιστορία της ελληνικής τέχνης, ντύνονται με ψηφιδωτά. Κάποιοι αρχαιολόγοι…

Read more

ΜΠΟΡΕΙ Η ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΝΑ ΣΥΜΒΑΛΛΕΙ ΣΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΕΝΟΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΖΩΗΣ;

ΕΡΩΤΗΣΗ:Η τέχνη έχει τη δύναμη να εκφράζει έναν διαφορετικό τρόπο ζωής που πολλές φορές λείπει απ’ την κοινωνία, ενώ παράλληλα…

Read more
ΜΠΟΡΕΙ Η ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΝΑ ΣΥΜΒΑΛΛΕΙ ΣΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΕΝΟΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΖΩΗΣ;
ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ ΛΟΓΟ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΕΤΑΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΣΟ ΑΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ

ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ ΛΟΓΟ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΕΤΑΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΣΟ ΑΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ

Η τέχνη, πολλές φορές, καταφέρνει με πιο σύντομο τρόπο, αυτό που καταφέρνει και ένας άνθρωποςσαν τον γνωρίζουμε λίγο καλύτερα. Καθρεπτίζεται…

Read more

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΥΖΗΣ (1842 -1901) *

Γεννήθηκε και δραστηριοποιήθηκε την ίδια εποχή με τον Νικηφόρο Λύτρα, τον Γεώργιο Ιακωβίδη, τον Γεώργιο Ροϊλό, τον Θεόδωρο Βρυζάκη, του…

Read more
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΥΖΗΣ (1842 -1901) *
SINCE WHEN HAS DECORATION BEEN CONSIDERED AN ART?

SINCE WHEN HAS DECORATION BEEN CONSIDERED AN ART?

Learning the history of ancient peoples, we find that the decoration’s purpose was to bring order and functionality to space,…

Read more